2010/12/28

God Jul!

Julen gikk rent etter planen og var utrolig deilig. God julemat, godt selskap og ikke minst - masse pakker!
Julehøytideligheten ble feiret hos svigers i år, og med kristne bestemødre på besøk ble det både høytlesning av juleevangeliet og kirkeklokker på radio P1. Dette er jeg ikke vant til, men må virkelig si at det satte meg i julestemning, som jeg ikke har hatt skikkelig på flere år.

Vi pakket oss inn døren hjemme med alt for mye klær, og alt for mange nye ting på slep. Ikke at jeg klager, men julen og dens gaver har glidd ut av proposjoner spørr du meg..
Jeg roper "hallo" til katten (at du i det hele tatt snakker til katten og hunden din er et faresignal i seg selv.. sitat: venninne), får putta vesla i seng (sovnet i bilen så her var det bare å bære inn) og får satt meg ned og åpnet en flaske vin. Klokken er passerer snart midnatt på selveste julekvelden, og ettersom man ikke har rørt en dråpe alkoholholdig drikke hele kvelden (les: kristen bestemor) er det godt med et glass på tampen.

Halvdelen vil ha et glass Cognac, og etter å ha brukt i overkant av en halv time på å sage av korken på flaska med brødkniven  (les: Sjef har tatt en praktical joke og limt korken fast..eller tror vi, eneste løsningen vi fant ut det kunne være..) og får satt seg ned han også. Vi pludrer om julens events og har det riktig koselig i hverandres selskap.

 1 Juledags morgen er jeg noe trøtt. Halvdelen og jeg løste verdensproblemer til langt på natt, og senga lokket ikke før klokken var over 04.00. Vesla ropte mamma kl halv åtte.. ZZzzzz...
Snill onkel og snill bestemor har kjøpt keyboard til vesla i julegave, så morgenen bestod av hard spilling akkompagnert av veslas ikke alt for fine sangstemme... Den trofaste fasanflokken i hodet var også, i aller høyeste grad, tilstedeværende, så jeg må nok innrømme at kjevene ble godt testet denne morgenen.

Men for vesla er det julaften på nytt! Hun fikk så mange gaver at hun nok bare fikk med seg 1/4 av innholdet dagen før. Så nå er det stas! Mamma har pakket ut alle tingene mens hun sov, så nå er det en helt ny verden for henne! Mamma får lov til å ligge på sofan å se på, mens hun inspiserer alt det nye. Jula er for barna, og her var det iallefall et lite barn som var lykkelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar