2010/12/14

Greit at du får julegaven i Januar....?

Mitt julekick fortsetter ufortrødent fremover. I dag tenkte jeg å true halvdelen med meg i shoppingkrigen på sørlandsenteret.
Men der tok jeg feil...
Jeg luftet idèen i går kveld, etterfulgt av et lavt "du får vel lønna inn på konto i morgen".

Halvdelen begynner å bli forkjøla (er iallefall det han påstår hver gang jeg foreslår at han lufter bikkja..)
og når menn har littegrann snørr i nesen er de på dødens rand, halvdelen intet unntak..
Humøret hans er heller ikke på topp om dagen (hadde ikke mitt vært heller, må jeg inrømme,dersom jeg lå på dødsleie..) og alt man sier generellt, spesiellt når det omhandler penger, er som å trå inn i et minefelt..

Jeg fikk et kort "hmf" til svar. Men pågangsmot har jeg, og gir meg ikke så lett. Så overså glatt hans forsøk på å avfeie det hele, og gjenntok spørsmålet på nytt.
Da foreslår han at vi kan vente med noen gaver til januar. JANUAR!! i fullt alvor! Jeg trenger ikke engang lete etter argumenter! Vi gir da ikke julegaver til folk i januar. Er det for å se hvem som har gitt oss først, og hva stæsjet koster, for så å finne noe likeverdig tilbake? Herregud! Er det virkelig mulig å foreslå noe slikt? Jeg setter øynene i han og venter på det klassiske "bare-tulla" smilet. Men det kommer ikke... han bare mumler noe uforståelig og stikker nesa i ei bok. Jeg sitter der og får ikke frem et ord !(og for alle som kjenner meg, er akkurat DET ganske foruroligende..)

Jeg hiver på meg varmedress og går ut med ambisjoner om en lengre tur med bikkja. Jeg trenger luft! Mens jeg hutrer i -10 og må stoppe hvert 3`dje sekund (Bikkja har løpetid og ingenting snusbart skal overses), undrer jeg på om jeg får min julegave i januar. Om der ikke ligger gave til meg under juletreet i år, skal halvdelen få sove på boden de neste 3 månedene. Eller iallefall så lenge denne sinnsyke kulda holder seg.... Jeg vet det er barnslig, men jeg gir vel faen! Skal ikke ha julegave i januar!

Senere på kvelden bestemmer vi oss for at jeg ordner julegavene og sender eventuelle spørsmål i sms korrespondanse. I følge halvdelen selv vil han heller ha et nakkeskudd, enn å gå på sørlandsenteret. Greit for meg! Det er best å gå uten menn på julegave-raid, både på grunn av deres angst for økonomiske nedgangstider og manglende tålmodighet. Så lenge han sender med meg kortet så....

Januar!!??!!??!

en rystet
Baronesse Von Krogh

1 kommentar: