2010/11/18

RøykFRI

Røyk er veldig godt. Ja, noen har til og med beskrevet det som et mirakel! (les: min kols-befengte mor)
Egentlig så beundrer jeg røykerne (ettersom jeg nå er en ikke-røyker, i følge røykeboka, kan jeg ikke lenger sette meg selv i den kategorien..) Det er bare de aller modigste som tør å ty til kreftpinnen. Det står jo med stoooor skrift på røykpakken, at dette er helsefarlig og til og med (hold på hatten) DØDELIG!

Stadig kommer det nye advarsler mot røyk. Røyk forkorter livet med tjue år, økt fare for hjerteinfarkt, røyk minker sex-lysten. (HVA??)
Men lite hører man om alle de positive sidene. ta for eksempel alle pengene du sparer i solariums timer... En røyker har en virkelig kledelig gulfarge uten å ha tatt en eneste time sol! Ikke blir man solbrent heller..

Røykere blir også oftere syk,sies det...men hva gjør vel det - man får jo med seg samtlige episoder av Glamor, Home and away og ikke minst Dyrehospitalet. Hva er vel mer spennende en jålete enker som forelsker seg i alle mennene de møter? Eller gravide kuer med tarmslyng...

Sosialt er det også å røyke...Man slipper å stå alene ute i kulda og hutre, fryse på steder man ikke engang visste man hadde, mens de andre, ikke-røykerne, sitter inne i varmen foran peisen, og nipper til et glass rødt...

Jeg kunne fortsatt, men da blir innlegget så langt.. Alle de positive sidene til tross, nå er jeg godt inni mitt andre døgn som ikke-røyker, og det føles egentlig ikke så jævlig som jeg trodde.. Men jeg snakker vel neppe helt sant dersom jeg prøver å påstå at jeg ikke har lyst på en kistespiker i skrivende stund.. men jeg får "lide" i stillhet men tyggegummien min...

1 kommentar:

  1. Gratulerer og velkommen i gjenget! Her har vi d fint inne i varmen :D

    SvarSlett