2010/11/17

Full av iver...

Full av iver spratt jeg opp så tidlig som jeg aldri gjør, iallefall har jeg ikke gjort det på lang tid... Startet dagen med nytraktet kaffe og og en grinete unge. Etter å ha kikket meg rundt i leiligheten (tok et halvt minutt) kunne jeg konstantere at jeg både må brette tøy, støvsuge og tørke støv når arbeidsdagen er ferdig... (Ye' right).

Katten Nemi fra Baskerville, har begått drap i natt også...  I og med at jeg er blitt rimelig vant til fuglelik i stua i det siste, plukker jeg opp den lille kjøttmeisen og dumper den i søpla. Med tannbørsten i munnen mumler jeg noen fredens ord før jeg spytter ut restene av tannkremen i vasken.

Istedenfor ansiktsvann i fjeset, heller jeg det i munnen og benytter det som tannskyll mot plakk og andre ulumskheter. For sent ser jeg hva det er jeg gurgler rundt med. Min dønn seriøse dødsangst gjør at jeg kaster meg over kranen idet halsen begynner å snøre seg sammen.

Knappe tre minutter etter fadesen slår det meg at den vætede bomullsdotten jeg klasker rundt i ansiktet inneholder Listerine tannskyll, i den tro at det er ansiktsvann.

Jeg visste ikke selv at jeg hadde så mange kreative skjellsord i meg. Noen var det til og med verdt å skrive opp til senere.

Dagen begynner ikke optimalt...

Jeg legger beina mer eller mindre på nakken og løper til bilen... 

Dagen på jobb går stort sett uproblematisk, men unntak av et "snuble-i-sine-egne-ben" fall og en kaffekopp utover pulten. Men starten på dagen tatt i betraktning, kunne det gått så mye,mye verre....

Får hentet knøttet i barnehagen og på veien hjem akkompagnerer hun Tone Damli Aaberget heftig i sin nye låt som spilles på radio Norge...Bærer henne inn og får fikset en kjapp Fjorland-middag til oss begge, mens hun fremdeles hylende, henger fast i beinet mitt...

Etter middag er det ut på tur med unge og hund... Jeg drasser mitt fysisk tilbakestående legeme (på grunn av innpakkingen, får man nedsatt reaksjonstid og oppfattelsesevne.) en runde rundt "kvartalet" før vi stivfrossne (på TROSS av innpakkingen) kommer oss inn i varmen igjen.

Nå er knøttet lagt og jeg skal ikke gjøre noen verdens ting før jeg sleper kroppen til sengs om noen timer... Til helvette med klesvasken og andre gjøremål...!

Livet er ikke for amatører!

-Baronessen-

3 kommentarer:

  1. Aah høres fantastisk ut. Æ slit her med å må stå opp kl 9, 2 daga i uka ;)

    SvarSlett
  2. Jeg står opp ti på seks om morgenen nå jeg...

    SvarSlett
  3. huff, skjønner den harde hverdagen har begynt nå.

    SvarSlett