2010/11/26

Julestemning

I dag var jeg på sørlandsenteret, og der så jeg en dame som kunne vært nissens lille hjelper. Hun hadde røde klær, røde sko, rød sløyfe i håret, rød veske (sikkert rød mobiltelefon) og røde øredobber. Hun var med andre ord veldig "juleklar". Og jeg våknet brått, som ut av en lang dvale, og innser at det er under 1 mnd til julaften!! Jeg har masse å gjøre!

Julekortene er faktisk bestilt, på tross av 2 stk mindre hjelpsomme barn, en firbeint og en tobeint.
Og ta bilder til julekort der en ett-åring og en hund skal sitte stille, med nisseluer på, er mer eller mindre umulig å gjennomføre. Måtte knipse og knipse, i håp om at der var et man kunne bruke... 25 bilder ble tatt, alle var tragiske...Noen var Julie bra på, andre Mia, men der var ikke ett eneste akseptabelt med begge to...Så da fikk jeg nok og ringte min lillesøster, som som vanlig, fikset alt på Photoshop med klipp-lim metoden... Sånn rent bortsett fra at Mia ser ut som "The Hound from Baskerville" ble det ikke så aller værst...



 Da jeg hadde møtt jule-damen, fant jeg ut at jeg var nødt til å begynne å tenke jul jeg også. Med liv og lyst kastet jeg meg ut i det - nemlig julegave-innkjøp... Men etter å ha plukket med meg en haug men mer eller mindre nyttige ting, til venner og bekjente, måtte jeg gå tomhent og sluk-øret derfra...   "ikke godkjent" lyste mot meg, som selveste julestjernen på julenatta.... Etter å ha sjekket minibanken, og konstantert at saldoen ligger med intravenøst, begynte jeg å gruble hvordan dette kunne ha seg.. Jeg HAR jo penger på konto!! Rasende - og også noe flau, kjørte jeg hjem, sjekker alle transaksjoner og oppdager ikke noe annet enn at det faktisk stemmer...kontoen er tom, og det er bare mine egne uttak som er skyld i det...

Vel,vel...bedre lykke neste gang, på lønningsdagen...men tviler på at jeg går på akkurat den butikken igjen...på en stund ihvertfall...

-Baronessen-

3 kommentarer:

  1. vi får gå en kveld eg og du å kjøpe julegaver

    SvarSlett
  2. Det må vi, du må bare se til å komme deg hjem først ;)

    SvarSlett
  3. Syns den andre va bedre :O .. jaja bedre lykke neste år :P

    SvarSlett