2012/02/28

Hoppende Øye!

I dag har jeg leamus i øyet. Det er helt sant!

Leamus, eller Tics (Noen kaller det faktisk også Lemus - kjært barn har mange navn osv...) er krampetrekninger eller rykninger i muskler. Leamus kommer av at nervetrådene til musklene jobber hele tiden selv om for eks øyet, i mitt tilfelle, egentlig ikke skal blunke. Ofte har det sannenheng med stress, men det kan også komme av at man mangler stoffer i kroppen eller at det kommer helt av seg selv uten at man finner en egentlig årsak.

Da er spørsmålet, hva er galt med meg? (Altså, i DETTE tilfellet. Dere trenger vittelig ikke å fylle opp kommentarfeltet med morsomheter nå...)

Det er egentlig litte granne kult også. Man får liksom en sånn robot-feeling, altså alt går sånn rykkvis. Som i våre glansdager da vi var på ungdomsdiskotek, og de hadde sånne blacklight-lamper og andre lamper som blinket veldig fort, så kunne man danse akkurat hvor dårlig man ville (eller kunne for den saks skyld ) men det så ufattelig kult ut uansett! Alle så kule ut med robot-bevegelsene, til og med nerden av alle nerder ,om han i det hele tatt var der da. Slike sitter jo gjerne hjemme foran PC-en og sturer (eller Commondore 64 som det het i min tid...)

Kalsium skal visstnok hjelpe mot leamus. Om jeg tar meg et glass melk, vil det stoppe da? Har jeg dårlig tro på, og ettersom jeg ikke er spesiellt glad i melk heller, velger jeg å avstå fra det. Det er sikkert massevis av kalsium i kaffe også, så jeg tar meg heller en ekstra kopp..

Anyway, jeg har altså fått leamus i øyet i dag, og etterhvert som timene går kjenner jeg at det begynner å bli en smule irriterende. Teksten på skjermen hopper opp og ned på den ene siden, mens den andre står stille. Hadde jeg enda hatt det på begge øynene, så hadde jo teksten hoppet opp og ned parallelt om ikke annet, og jeg hadde hatt en liten mulighet til å få med meg halvparten av det som står..

Etter nøye vurdering faller jeg på at konklusjonen er stress, stikker på butikken og kjøper meg masse FY-mat og har store planer om å benke meg foran TVen når vesla er i drømmeland og stresse ned!
Da skal jeg nok bli kvitt hoppende øyne tenker jeg!



_Baronessen_

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar