2013/02/01

Girls Night Out!


Piker vin og champagne? Ja det skal være visst, for i kveld er det Girls Night Out!

Dagen starter som vanlig med alt for mange «snooze» på vekkeklokken, slik at jeg bråvåkner alt for sent og må skippe dusjen, trø håret opp i en svett hestehale og legge på sprang.

Natten har overøst oss med kuldegrader, og bilen er full av krystaller, noe som igjen betyr at jeg må skrape rutene. Er det noe jeg virkelig ikke kan fordra så er det å skrape, men det hele blir litt bedre når jeg kommer på at jeg har vært snartenkt å investere i ei is-skrape sånn på kanten av vinteren, slik at jeg slipper å knekke enda flere CD-cover (ja, jeg har faktisk originale CDer i bilen jeg, tenk, såååå gammel er jeg..)

Med frosne fingre setter jeg hånda inn i dørhåndtaket på bilen, glad for at jeg endelig skal få sette meg inn å komme meg av gårde. Klokken er nå ti på åtte, og jeg har enda mulighet til å være på jobben før åtte… Men den gang ei. Døra har gått i lås! Den rikker seg ikke. Faen,faen,faen! Noe er det alltid med den (masse stygge ord, nordnorske kraftuttrykk mm) bilen. ARG!  Jeg får stablet mitt tunge, trøtte legeme inn på motsatt side og testet at turn-kunnskapene mine enda er intakt (jeg har liten bil!)når jeg skal skreve over alt rotet og få satt meg i førersetet. Puh, so far so good.

Neeei! Faen! Mobilen ligger inne! Jeg kan ikke dra på jobb uten mobilen, det er utelukket. Jeg gjentar bragden 2 ganger til – først ut av bilen, så inn i bilen igjen. Stolt av meg selv kjører jeg til jobben, og gjør turnøvelser for fjerde gang  denne morgenen på  parkeringsplassen på jobben, med nysgjerrige og lattermilde kollegaer som tilskuere. God morgen… godt det er helg!

Etter jobb er den ned i stallen en tur da det er «min helg» og jeg må stelle både hest og boks.  Maistjerna (les hestens navn) vil ikke trene, vil bare ha kos og godbiter, og når hun ikke får det som hun vil straffer hun meg med å snu rompa til. Dette skjer såpass uforutsigbart at jeg får den svære hesteræva midt i fleisen og snubler baklengs inn i boksen, som jeg enda ikke har fått tømt for dritt… Like greit at jeg ikke rakk dusjen i morges egentlig, jeg må jo nesten dusjen nå må jeg ikke? Sånn ettersom jeg skal på jentefest og på byen…

Jeg formelig ser et flir bre seg i heste-ansiktet, selv om dette mest sannsynlig er noe jeg selv innbiller meg. Noen gulerot får hun i alle fall ikke, det lover jeg meg selv, men når hun den neste halvtimen oppfører seg upåklagelig på ridebanen så vanker det visst en gulerot likevel. Kanskje hun fikk dårlig samvittighet? Kan hester få det? Eller kanskje jeg fikk dårlig samvittighet?

En varm og lang dusj, Sparkling av ansikt og på med relativt greie klær, er humøret mitt stigende igjen og jeg er klar for helgas utskeielser.

Vi er åtte jenter som har lagt mann og barn igjen hjemme (for de av oss som faktisk har mann…), og har samlet oss  i samme leilighet, satt Rom&Cola , Wiskey, øl og vin på menyen og har tenkt oss på byen.
Det blir hæla i taket og tenna i tapeten, og er vi riktig heldige er alle tenna fremdeles i behold når vi entrèr dansegulvet på et av byens eminente vannhull. Hvilket som blir utvalgt vites ikke, da det er humør og stemning i minuttene før som avgjør dette valget.
 Hadde du møtt klientellet på denne festen hadde vi nok fått sett de sedvanlige støvskyene man ser i tegneserier, så fort hadde du nemlig løpt. I alle fall om du er Han-kjønn.... For nå slippes galskapen løs, og ingen er trygge denne kvelden. Be aware, It`s Girls Night Out!!! eller skal vi si, Crazy-Ladies night out?

 
 
Baronessen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar