2012/12/03

Smil til folk - og de smiler tilbake!


Usedvanlig godt humør på Baronessen i dag , på tross mandag morgen og alt. Kanskje jeg blir påvirket av adventstida, snøen og at det nærmer seg jula med stormskritt after all?

 

Opp i morges til normal tid, uthvilt og klar for en ny dag. Titter ut av vinduet og får se det man trygt kan kalle en nedsnødd bil. Og jeg som ikke har kost engang.. Lystig til sinns tenker jeg at jeg finner ut av det og tar ikke problemene på forskudd.

 

Vekker vesla som klager over sterkt lys på nattbordslampa, «kan itte se noen tin, itte mårra enda» Bustehodet kryper under dyna igjen, men det varer ikke lenge. Mamma har nemlig er ess i ermet denne morgenen. Det er advent og advents-kalender-tid, og når mamma forsiktig nevner at hun tror nissen har vært her i natt, spretter treåringen opp og løper ut på kjøkkenet. Der, på gulvet foran oppvaskmaskinen (et sted hun har valgt selv, og ikke spør meg hvorfor for akkurat det kan jeg virkelig ikke svare på…) ligger det en pakke. Det første jeg hører er «den er liiiiiiiten» (i går fikk hun en prompepute, og med innpakning på var den naturligvis noe større enn den lille hundeboka hun fikk i dag….)

 

Hun pakker opp og er strålende fornøyd, og mens gaven blir nøye inspisert får jeg tatt på henne klær og lagd Pippi-langstrømpe-fletter som det går i om dagen. Får plassert ungen i bilen mens bikkja løper overlykkelig rundt i snøen på utsiden. Om noen kan være mere glad for snø enn unger som har ventet på skisesongen et helt år, ja, da er det bikkja mi. Med tungt hjerte må jeg sende henne inn igjen da det er tid for å dra. Bestemmer med for å ta en langtur etter jobb, så hun får lekt seg litt. Pisavakosten gjør nytten for å få snøen av bilen, og jeg må jo bare si at det gikk noe fortere enn det vanligvis gjør med de småbustene man får kjøpt på bensinstasjonen...

 

Ankommer jobb og hører klaginga på vei inn. Glatt snø, for mye snø, snø snø snø….men ingenting kan ødelegge humøret mitt denne morgenen, ikke engang det IZZZZZkalde kontoret jeg må sette meg på. Finner frem «go-genseren» jeg har på jobb, slår på varmeovnen, henter kaffe og setter godmusikk på ørene. Dagen flyr, jeg er effektiv, og godt er det da jeg har en drøss med arbeid som skal gjøres, og bare 2 uker å gjøre det på før jeg tar juleferie og setter kursen nordover.

Avslutter dagen med en "trimøkt" med bikkja på slep. Hun leker og koser seg og det er ren fryd å se på!!

Resten av dagen står foran meg som en blankt lerret, og jeg tar opp telefonen og ringen "treenigheten" som består av min søster og venninnen. I dag skal vi jentene kose oss sammen, det er vinterdag og advent, og det betyr kos!


 
Baronessen har våknet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar