2012/01/20

Nytt gulv..

Jeg har tidliger nevt det forhatte vegg til vegg teppet som ligger i leiligheten jeg leier. Et hvitt, tjukt litt langhåret teppe, lagt på begynnelsen av 90 tallet. Hvem legger hvitt teppe??? Kanskje de ikke hadde dyr, eller barn, men uansett, man skal være temmelig skada i hodet om en bare vurderer hvitt gulvbelegg. HVITT!! Er man heldig varer det 1 hel dag....


Hvem har ikke forsøkt seg på en hvit jeans om sommeren, bare for å klare å skrape seg oppetter bilen på vei til festen, eller en hvit sjorte en får kaffeflekk på før en i det hele tatt klarer å passere dørstokken hjemme? Vi vet vel alle hvordan dette er? Og om jeg da legger til en stk hund,  en stk katt og sist,men ikke minst, en stk 2 åring..... vel...i rest my case!


Teppet hadde allerede fått 25 år på seg, om ikke fler,på å bli flekkete. Jeg var å tittet på kåken, og da jegkom hjem var teppet det eneste jeg husker. Altså var intrykket såpass stort, at jeg glemte hvordan resten av leiligheten så ut... Men på tross av dette, valgte vi altså å leie dette stedet da vi så sårt trengte plass, og trodde vi skulle klare å leve med teppet. Men derfra gikk ting bare nedover. Ikke var det bare dødstungt å støvsuge, det sugde til seg lodotter og det som var som en svamp. Bikkja fikk omgangssyke, og kastet opp i 2 uker (Når bikkjer begynner å kaste opp gjør de det visstnok til en vane og holder på en stund...), noe som fikk hard medfart på teppet. Og det kan jeg love dere, magesyre er ikke lett å vaske bort på et hvitt teppe....


Jeg begynner å si til folk at jeg er syk og ikke kan ha besøk, slikat ingen skal komme å se hvor grisete jeg har det. Jula kommer og det er gløgg-tid...trengerjeg fullføre?






Jeg kunne fortsatt i det uendelige,men poenget er nå engang at teppet ikke lenger var hvitt, men heller kunne minne om et maleri malt under tidsepoken pointillismen. (for de av dere som er ukjent  med begrepet, så er det når man maler et maleri med bare prikker, og man må stå på avstand for å se hva bildet forestiller.)

Så, etter forrige ukes IKEA raid ble jeg 16 pakker med laminat rikere, og i går tok jeg og min søster fatt på teppet og fikk pælma det ut av døra. Slik en lykkerus er det lenge siden jeg har følt, men dog noe skremt av å se hva som faktisk levde inni teppet *grøss*

I dag har min far vært til stor hjelp, og jeg er et gulv rikere. Og er jeg fornøyd? Gjett om!!!! Kvaliteten kan jeg ikke garantere for, det var et billig gulv, men dog, alt er bedre enn teppebelegg!!







Baronesse Fornøyd

3 kommentarer:

  1. Fantastisk! (ikke gulvbelegg, men vegg til vegg heter det)

    SvarSlett
  2. Fiksa;) visste jo det da, men gikk vl litt fort da jeg skrev innlegget ;)

    SvarSlett