2012/09/24

Ny dag nye regndråper

 

Retter blikket ut av vinduet og observerer at himmelen gråter. Regnet høljer ned, det blåser og i natt var jeg temmelig sikkert på at huset var i fritt fall, og at vi kom til å våkne opp i fjæresteinene et eller annet sted. Men vi våknet i senga vår, akkurat der vi hadde lagt oss (eller, det kan vel knapt sies om vesla som er noen ganger 180° rundt ila natta)

 

Hustrig morgen for både to og firbeinte. Ingen av dyra ville ut å gjøre sitt fornødne, og inne var det temmelig kjølig da varmen har vært avslått. Høsten er her, og stormen følger med.

 

Da jeg til slutt fikk overtalt bikkja om at ut måtte hun, kunne jeg i samme slengen plukke opp trampolinen som lå strødd nedi skauen. Naturkreftene har rast i natt, så mye er i alle fall sikkert.

 

Hvorfor skal det være VÆR hver eneste dag? Tenk om vi kunne hatt en dag uten VÆR? Det hadde vel blitt som en kopp uten logo, temmelig kjedelig, selv i vår minimalistiske tid…

 

Været er i grunnen ikke så ulik meg, er seg selv både dag og natt, raser opp innimellom, men kan også av og til roe seg, men aldri lenge av gangen. Og en gang i måneden blir det storm! Gjerne orkan også hvis det er skikkelig ille. Dette kan vare fra noen timer, et døgn, og i verste fall et par dager… men stille før – og etter stormen..( Kremt, definèr stille…?)

 

Anyway, drittvær altså, og i følge Eli Kari Gjengedal og andre værdamer er det visst kommet for å bli en stund.. Så etter jobben i dag skal jeg ned på Meny og hamstre, boller og kakao, sjokolade og chips. For når det er VÆR ute, så skal jeg og vesla kose oss inne!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar