2011/06/06

Sommeren kom – og gikk...

Sommer er et jordbær-ord. Det smaker liksom godt av ordet.  Ikke sånn kvalmende jordbærsmak laget av e-stoffer, som er tilsatt i alle de kreftfremkallende godteriene min datter sikler etter på butikken. Nei, skikkelig jordbærsmak. Ekte nyplukkede jordbær. Jeg kunne spist jordbær hele sommeren jeg, dersom jeg ikke hadde vært allergisk mot nettopp jordbær.....

Sommeren var innom i helgen, så jeg klarte så vidt å få litte grann rødfarge på nesetippen før den forsvant igjen. Mener å huske jeg leste på dagbladet i forrige uke at nå skulle endelig sommeren komme til sør, men husker ikke at der stod at den skulle vare i bare 3 dager.. Så var det bare å finne frem paraplyen igjen da regnet meldte sin ankomst i morges, etterfulgt av lyn og torden, med det resultat at vi fikk strømbrudd på jobb. (Vel, fikk en ekstra røykepause om ikke annet, slik at jeg nå kan skylde på været for mine kull sorte, tjærebefengte lunger også. (Det er så godt å ha noe å skylde på, for det er iallefall ikke min feil!)

Lillebo er overlevert ny eier, og “storebo” begynner å ta form. Litt prøving og feiling blir det jo når en skal innrede, men alt i alt tror jeg ikke det blir så ille. Når jeg vinner i Lotto blir det ialle fall bra, og hvis jeg ikke skulle være så heldig, så er vi kanskje ferdig å innrede når vi skal flytte ut... penger vokser visstnok ikke på trær, så da hjelper det lite å ha mange av de rundt huset...




-Baronessen-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar