2011/06/06

JEG ER IKKE ELEKTRIKER



Fikk prøvd meg som elektriker her om dagen, og vi kan vel oppsummere det hele slik: Noe umiddelbart karriereskifte trenger jeg ikke å tenke så alt for mye på..

Stående der, med en gaffel (jepp…en gaffel!! )inn i koblingen til lampa, og først da det går opp for meg at jeg burde slått av lysbryteren først om ikke annet, smeller det. Et sabla poff! Et blått poff. Sinnsykt så jeg skvatt også, og fikk meg en real støkk. Altså, en skikkelig støkk, i den form av at det gikk noen volt rett gjennom kroppen min. Jeg hyler til og ser etterpå at jeg er blitt innehaver av en svart finger, og en ganske så luftig hårfrisyre. Slå den Wella!!
Fra stua hører jeg en søgmodig “nææææi…Bææææææææææææ” Sitat: Julie.
Først etter denne, svært så medlidenhetsfulle kommentaren fra min datter, når jeg står på kjøkkenet overlykkelig for i det hele tatt å være i levende livet, ser jeg at jeg har kortslutta hele kåken, og derav Julies sure mine. Timmy er naturligvis ikke på TV lenger, da TVen, som resten av huset, er bek mørkt…
Takk skaper for automatsikringer!

Vel,vel, barnelampa som henger på kjøkkenet (hang der da vi flytta inn.. Hvorfor i huleste har de hengt en barnelampe med en slags figur som sitter oppå månen, på kjøkkenet i utgangspunktet???) får henge der litt til.. i alle fall til frisyren har lagt seg, jeg igjen kan røre langefingeren på høyre hånd og har fått kjøpt meg et lite skrujern… Og neste gang, vel, da skal jeg prøve å huske å skru av sikringen først…

Luftig hilsen
-Baronesse Von Krogh-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar