2012/10/29

Slankekuren har startet


Når man finner et laaaangt krøllete  hår på doringen på unisex-toalettet på jobb (ettersom vi er 4 ho-kjønn er det vel strengt tatt lite nødvendig med eget dametoalett…skulle man tro) og ingen på jobb har langt krøllete hår, så vidt meg bekjent, så er jeg sannelig glad jeg ikke er vaskedama her på huset…

 

Min søster samt venninnen har flere ganger kommentert min effektivitet på det å vaske. Jeg feier over gulvet i turbofart, samtidig som jeg vasker kjøkkenbenk og toalett. Og rent blir det faktisk også. De lurer på hvordan jeg gjør det, og kommenterer at «oss dødelige» bruker flere timer på samme prosjekt som jeg bruker 30 minutter.

Vel, saken er at jeg faktisk har vært vaske-kjerring, og da snakker vi yrke. Man lærer seg mange triks, effektivitet er ett av dem. Men når jeg ser ISS holde på rundt i kontorene her, har jeg mange ganger lurt på om jeg skal spørre sjefen om å overta jobben deres, mot en klekkelig lønnsøkning naturligvis, og samtidig få gjort min egen jobb OG deres jobb, på halvparten av tiden…

 

Tanken forsvant imidlertid da jeg fant overnevnte hår på doringen. Her snakker vi 8-10 cm, sort og krøllete. Vel har vi en del menn på kontoret, og ikke alle er like opptatt av hygiene, men dette var vel litt i overkant? Eller er det bare jeg som overdriver?

 

Tenker meg grundig om, går igjennom eventuelle kundebesøk den siste uka, men finner likevel ingen annen logisk forklaring på fenomenet, utenom at noen her på huset har en overnaturlig, uønsket(?) hårvekst på sensitive kroppsdeler.

Da jeg senere spiste lunsj og fant et liknende hår oppå osteskiva mi (dette er jeg temmelig sikker på stammer fra min egen genser, og ettersom jeg har en sort hund med vinter pels, var nok ikke dette så galt egentlig…) vokste maten i munnen min og jeg følte for å løpe på toalettet og kaste opp. Men igjen, da det var på nevnte toalett jeg tidligere fant nevnte hår, nøyde jeg med å spytte det ut i søpla, legge hodet under desinfisering-beholderen og trykke alt jeg orket, på tross av at denne har sensor som registrerer at noen er under og spyler ut passende mengde av deg selv.

Noe senere, da jeg hadde fått tørket ansikt og øyne for sviende væske (tok solarium i går og ble noe brent, dette gjorde sannelig ikke saken noe bedre..), smakte etter-maten-som-jeg-spytta-ut-røyken ikke slik den pleier. Rart med det…

 

Look at the bright side, det er nok noen dager til jeg inntar et måltid igjen, og ettersom det er den tiden på måneden da jeg vanligvis pleier å spise mest, og mest usunt, så kommer jeg nok til å være både slank og smekker til Julebordet i år. Kanskje jeg kommer inn i kjolen jeg nekter å kaste fordi jeg EEEEEEEN dag kommer inn i den også….
 
 


Baronessen blir tynn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar