2012/06/17

Kombinasjonen Tredve og singel..


Siden jeg går gjennom en aldri så liten eksistensiell krise, passer det fint å gå tilbake i gamle dagbøker å se hva jeg hadde i hodet på den tiden.

Jeg kommer over en liste om hva jeg skulle ha gjort før jeg fyller tredve. Merk deg at denne listen er skrevet av en liten jente på 20 år.

1-     Ha mann, hus og 2 barn: Mann: eehh…   Barn: Check (dog ikke to, men har jo en haug med firbeinte…) Hus: Check, dog leid…

2-     Være leder/mellomleder: Høye ønsker gitt…

3-     Slutte å røyke : Har enda litte grann tid på meg..

4-     Hoppe i fallskjerm: Yeah Right….

5-     Skaffe meg et dyr: Check… ikke bare ett da..

6-     Svømme med haier : Lov å drømme enda litt til vel?

7-     Starte egen kennel : vel, vel..

Kjenner jeg har mye å gjøre på liten tid. En måned nøyaktig så vinker jeg tyveårene farvel for alltid. Rynkene kan komme, håret kan gråne, men in the end så har jeg det sannelig ikke så galt likevel!

En gang jeg var ute kom det en mann bort til meg satte seg ned og vi kom i snakk. Mye om alder og slikt. Etter en stund sa han:

«Du er jo det de fleste drømmer om. Du virker trygg på deg selv og er dermed dobbelt så interessant»

( jasså Tenkte den sorte kvinnen i meg.)

«Du har en indre ro» (hvordan i all verden kan du se det, tenkte jeg spydig, mitt indre er et eneste kaos!) «Du prater godt Du er tøff fordi du er trygg og den styrken er så sexy at jeg kan bite av meg handa bare av å se på deg» (si mer, vær så snill!!)

Vanligvis ville en sarkastisk bemerkning vært på sin plass her, men jeg lot naiviteten seire og trodde han.

Da jeg gikk, tøff og trygg hjemover senere passerte jeg en ensom fyr som ropte etter meg   «ØY! Vil du knulle eller?»

Jeg kneiste med nakken og neglisjerte han fullstendig mens jeg mumlet noen nordnorske strofer.

Han roper igjen, «vil du knulle eller ikke??»

Jeg vet ikke jeg, man skal ikke skjære alle over en kam, men menn er så usigelig teite noen ganger.

Kombinasjonen tredve og singel er vel ikke ultimat, men jeg klarer heller ikke å komme opp med noe veldig trist og skrive om det heller. Heller alene enn i dårlig selskap er det noe som heter, og jammen er jeg ikke enig.



Baronessen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar