2012/11/21

7-13-18-31-26-2....


7-13-18-31-26-2.... jeg ser på Lotto-tallene og retter lappen. Rødsprengt i trynet,svimmel og ør, og kaldsvetter på hendene. I dag er det 108 Millioner i potten, og en kan ikke nekte for at livet hadde blitt littegrann enklere å forholde seg til med en slik pen sum på bank-kontoen!

De seks førster sitter, herregud! Dette er jo sinnsykt! Små glimt av det å kunne tørke seg i ræva med tusenlapper, og snyte seg med en femhundrelapp dukker opp i hodet mitt! Cruse rundt i drømmebilen, og en slitter ny kåk i byens beste strøk!

Jeg leste en gang om ei dame som mistet jobben på en fredag, og lørdagen etter vant hun 300 000 i tipping samt 2 mill i Lotto onsdagen etter. HUn må ha hatt det rimelig greit den uka. Jeg ser det for med allerede, trappe ned på jobben, sitte på ræva akkurat når jeg vil, og kjøpe den største sjokoladen i verden, bare fordi jeg kan! Alt jeg magler er ETT nummer. ETT nummer som kan sende meg ut av den etterhvert så grå hverdagen og rett til himmels! 3 er det magiske tallet, 3,3,3!!

Jeg har aldri vunnet noe i hele mitt liv... jo forresten, jeg vant en tur til Bosnia da jeg var 20 år, fordi jeg solgte loddpakker for norsk folkehjelp som en gal! Men er jo ikke det samme som å vinne i Lotto da, selv om turen var en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme.

Hva er egentlig sannsynligheten for at jeg satt med det siste tallet også? I Lotto skal en velge ut 7 tall av i alt 34. For å få det første tallet er sjansen 7/34, for at man skal få det andre tallet er sjansen bare 7/182... Hvis en fortsetter å regne på det vil man ende opp med at sjansen for å vinne i Lotto er en til 5,3 millioner!

Jeg leste en gang om en mann fra Amerika som hadde levert den samme lotto-kupongen i over 20 år. Når det enedlig var hans turtil å hente gevinsten på 54 Millioner, merket han at dette var den eneste gangen han ikke hadde levert inn lappen på alle disse årene...Mannen tok sitt eget liv...

Katten hyler ut i gangen og jeg må løpe ut. Fra tven hører jeg lottodamen sie "tallet er tre". Hjertet mitt stopper! er dette virkelig??? kan det være virkelig? herreguuuuuuud!! Alt dette tenker jeg på en hundredels sekund før jeg hører damen sier "og tredve..." Det var som hele huset falt i hodet på meg! Nei, hele verden falt i hodet på meg...iallefall mange tunge ting!

Jeg vant hele 60 kroner... Hurra for Lotto.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar