2012/03/20

Good Morning?

Dagen starter først klokken 02.33 da våkner og tror vi har forsovet oss. Hopper opp av senga, løper inn på badet og stusser litt over at jeg ikke blir overfalt av en lykkelig hund på morgenkvisten. Sjekker klokka en gang til, bare for å tusle tilbake til senga igjen. Blir liggende en stund før jeg sovner, må roe ned en puls på 120.
Våkner neste gang  6.15 av ei som hyler «mere» i øret mitt! Jeg må opp 15 min før klokka kimer for å fylle melkeflaska til vesla. Bestemmer meg for å ligge til klokken ringer, er så trøtt,så trøtt…ZZzzzz…

BANG! ! Våkner av en bildør som smeller igjen på utsiden, hiver meg mot mobilen og sjekker klokka igjen! Halv åtte!! UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! Vi har forsovet oss. Springer gjennom dusjen, tørker av meg såperestene med et håndkle jeg finner på gulvet og pakker sekken til Julie i rekordfart! Klasser sammen 2 skiver med syltetøy (takk gud for ferdig oppskjært brød) og kaster de ned i en matboks. Skifter bleie og tar på vesla tøy mens hun enda sover, og bærer en søvndrukken unge som ikke helt skjønner hva som traff henne, ut i bilen. Super i meg noen kjappe trekk av en sigg mens bikkja bruker en halv evighet på å få gjort sitt fornødne.

Ankommer barnehagen 07.55 med en unge som enda ikke har våknet, håret rett til vers og finner ut at matpakken ble igjen hjemme. Heldigvis har jeg fått rasket med meg en hårbørste slik at jeg får kontroll over de verste tustene på hodet til småen. (Hun badet i går før hun la seg, og om du noen gang har lagt deg med vått hår vet du nok hvordan det kan se ut på morgenkvisten….) Barnehagetanta forbarmer seg over en mor med søppelsekker under, og sikkert over også, øynene, og smører en skive til vesla mens jeg haster ut av døren igjen. Ungen hyler etter mamma men jeg vet det går fort over.

Noen nye trekk av siggen i bilen på den 500 meter lange bilturen til jobben, inn og opp på kontoret. Nå husker jeg, at ikke bare har jeg fleksitid, men jeg skal heller ikke ha vesla i dag så kan egentlig jobbe lenge. Jeg hadde virkelig ikke trengt å stresse…..

Kaffe!



Baronesse von Stress

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar