2012/03/04

Bil er bil!

Det er ikke bare-bare å kjøpe bil skal jeg si deg. Enten er den ikke liten nok, eller stor nok, rask nok eller billig nok...jeg har holdt på en liten uke og er allerede drittlei..

Og så har alle en mening, og ikke ovveraskende, menn og kvinner ganske ulike!

Hva er det med karer og biler i grunn? Skulle nesten trodd enkelte av dem ble født bare for å være interesserte i biler. Jeg pleier å komme med mine kommentarer om at bilen var fin fordi den var grønn og later som om jeg ikke kunne se de flotte, nye felgene som nylig har blitt montert på. Alt dette gjør jeg bare for å irritere. Ond? Jeg kan ikke akkurat si jeg er ond, bare litt slem.....

BMW, Renault, Ford, Opel, Audi, you name it and they know it. Jeg tror menn har en egen hjernehalvdel til bilinformasjon. De fleste i så fall. Men hva skal de med all den informasjonen? Hadde vært bedre om de kunne bruke den andre "delen" til noe annet. Til noe litt mer nyttig. Kjører du forbi en bil i byen og spør hvilken type det var så kan de nesten fortelle hele "livshistorien" til den bilen. Det kan da umulig være nødvendig å vite?

Det finnes også mange jenter som er opptatt av biler. Jeg har mine favorittbiler jeg også. Nei, det er ikke bare på grunn av litt glans på panseret, og det er heller ingen familiebil om du trodde det. Jeg liker den stor jeg. Og da snakker jeg om bilen - ikke noe annet. Grand Vitara er bilen. Det skulle ikke ha vært lov! Eller det mente jeg ikke, så klart skal det være lov! Men ikke i denne omgang, det er ikke akkurat en lavbudsjettbil...
Etter å ha tatt en fridag fra jobb og tvunget min søster til å være sjofør, satte vi kursen mot aust-agder i håp om bedre lykke der. Har trålet finn ganske godt, og visste sånn ca hva en skulle titte på.
Etter å ha tittet, kjørt og hørt på meninger fra gudene vet hvem, dro vi hjem igjen med uforettet sak. Jeg hadde fremdeles ingen bil å kjøre. En ny titt på finn og jeg kom over en billig polo.
Helvette heller, tenker jeg, og drar ned å kjøper bilen. Nå orker jeg ikke mer og det kan være det samme. Bilen går forover - og bakover, og i skrivende stund holder det lenge for meg. 17 000 fattigere, men holder bilen et par år er det det billig bil uansett. Til Vennesla å få fatt på et brukt barnesete, innom biltema for remedier (solskjerm mm..) og vips, jeg har bil men 4 dekk, vindusviskere og bensin på tanken!

Bil er bil!


_Baronessen_

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar