2011/02/24

Ut på tur....

Jeg gikk en tur i skogen, og søkte skogens ro... Skulle iallefall ønske det var slik...
Ingen bilstøy, og ingenting annet å tenke på enn skogens stillhet og eventuellt en elg som stod i veien for min videre ferd..

I dag må en reise langt for å oppleve skogens ro.. Kan ikke akkurat si jeg gjør det, der jeg går på ett nedsnødd og dårlig brøytet fortau langs en tungt traffikert vei med hunden min. Det kommer store trailere som nesten får hunden min til å fyke avsted når de kjører forbi (hun er bare 13 kilo stakkar..), og rånebiler med terninger i frontruta, som tuter og får henne til å tro hun er i en krigssone..( for det første så har hunder sinnsykt god hørsel, for det andre....Mia er ei skikkelig pyse som synes pipet som kommer fra oppvaskmaskinen når den er ferdig, er skummelt....)

Hvis du først vil gå deg en skikkelig tur på fjellet, må man ut med flere millioner for minimal tomt med en falleferdig rønne som det er en seng og en komfyr stående. Og de fleste ”hyttene” som står på fjellet nå er jo store palasser som er større og mer elektronisk en huset mitt.
Vel, jeg kan med hånda på hjertet si, at vår hytte er en hytte, men faktisk et gammelt hus, og ikke er det bedre enn leiligheten vår.., men dog-
det er utrolig deilig å komme opp dit...

Jeg skal kjøpe hunden min en skikkelig tredemølle fra tv-shopp og binde henne fast, for så å få henne til å løpe drøye 5 kilometer mens jeg teiper fast et kjøtt-bein rettframfor henne for å holde motivasjonen oppe.... DET burde funke... iallefall til vi kommer oss til Berdalsbru....

God tur!

-Baronessen-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar