2012/09/05

Windows error


Så var det påan igjen!!

Jeg sitter her og river av meg hårtuster og hyler ut noen relativt kraftige, Nord-Norske uttrykk.

I dag er det den forbarska PC det går ut over!

Tror du ikke den påstår at skjermen ikke er koblet til?? Jeg river til meg web-kameraet og snakker truende til den!

 

Hør her din sinnsyke hermetikkboks, skjermer ER koblet til, og det VET jeg fordi det er nettopp på den jeg leser den idiotiske beskjeden din! ARG!

 

Hjelper det? Jeg tar svenskeknappen og restarter hele greia. Når den etter en halv evighet får slått seg på igjen, dukker det en ny melding opp om at et alvorlig problem har oppstått - så blir skjermen sort igjen. Nå begynner jeg og svette, og er rimelig sikker på at det kommer røyk ut av ørene på meg! Jeg prøver å starte den igjen, og nå virker den. Helt til jeg har fått gjort ferdig mitt 53 sider lange dokument, før den slår seg av igjen idet jeg skal lagre det. Hadde jeg fått fatt på Bill Gates skulle jeg ha revet ørene av datanissen en gang for alle!

 

Det var mye bedre før, da en hadde skrivemaskin, den påstod aldri at den ikke eksisterte....

 

Jeg prøver å reinstallere men den klarer ikke finne et godtatt gjenopprettingstidspunkt, og samtidig som jeg leter etter dette popper det opp passord-bokser i hytt og pine. Jeg hiver meg over telefonen og ringer support. Her får jeg beskjed om å gå inn på deres hjemmeside og finne svar på problemet. HALLO?? Jeg har ikke mulighet til å komme meg på nett eller noen ting - er jo den hersens PCen jeg har problemer med!! Herregud da!

Etterhvert får jeg svar, og mannen (gutten) jeg konverserer med sier han skal sende meg en mail med instruksjoner. Hør her unge mann, hvordan skal jeg få tak på den satans mailen når jeg har en maskin som ikke fungerer!?? Jeg formelig koker her jeg sitter, hørt sånt tøv!

 

Det blir stille i den andre enden, men har du bare en maskin da?

Jeg glor på et bestemt punkt i taket og teller fort til 10...

Ja, jeg har bare en maskin, og det er sannelig mer enn nok med ett spetakkel som lever sitt eget liv. Det sukkes i den andre enden og jeg er sikker på at han himler med øynene.

Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

 

Jeg slenger på røret og banner høyt. Akkurat idet jeg skal til å pælme hele maskinen ut av vinduet hører jeg velkomst-tonen komme på. Nå har den fungert i nesten en hel dag, så jeg venter i spenning..


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar