2012/06/27

Kommer sommeren nå?


Da kom endelig sola igjen, kanskje vi får beholde den i alle fall 3 dager denne gang? Hadde unektelig vært god, da jeg har legger som går i ett med den hvite tightsen jeg prøvde å ta på meg i morges. Det så rett og slett bare sykt ut, så måtte gå for en dongeri capri istede. Ikke at resultatet ble noe bedre, men kontrast i fargene ble det om ikke annet.
 

Vesla stod opp med hodet først (bokstavelig talt – hørte et kraftig dunk da jeg stod i dusjen) og morgenen ble deretter. Hun insisterte på å ha «tusa» på og bleiene kunne vi kaste i søpla. Et godt tegn mener kanskje dere, men problemer er at hun stod og hylte og nekta å gå på do først, så for å slippe å måtte vaske bilstolen sloss jeg på henne en bleie, putte henne hylende ut i bilen og kjørte av sted. Da vi ankom barnehagen ser jeg at hun har tatt på seg «tusa» utpå buksa samt matchet dette med et par alt for store støvler. Det «reiner» prøvde hun og forklare meg, og da jeg ikke hadde tid til å kjøre hjem etter joggeskoene jeg da vitterlig kan huske å ha tredd på henne (lurer på om de også ligger i søpla?) så får hun bare tasse rundt i støvlene i dag, i flerogtjue grader….

Kommer meg på jobb og er faktisk tidsnok. Dagen forløper som vanlig, litt okking og stønning men får ganske mye gjort. Effektiviteten stiger ettersom kaffen inntas, og når klokka er blitt 2 klarer jeg ikke lenger å holde pennen stødig nok til å få skriblet ned min egen signatur, men mailene flyr ut av innboksen og permene fylles av dokumenter.

Fornøyd med dagens innsats setter jeg kursen mot barnehagen for å hente avkommet igjen. Hun er strålende blid så morgenens dårlige humør har forduftet som dugg for solen, på tross av at hun er klissbløt på beina, og ikke av vann… Det blir nok ganske god temperatur inne støvlene når sola stråler som nå. Barnehagetanta roper etter meg idet jeg går, men jeg antar at det er den vanlige strofen om «ha det og ses i morgen» og smiler bare og vinker. Det går ikke opp for meg hva hun egentlig prøvde å formidle før vesla sier at mamma har bæsja når vi er inne på butikken. I speilet innenfor melkepakkene i kjøla kan jeg se at hele min edle bakpart, riktignok utenpå buksa, er brun…Jeg har satt med på sjokolade jeg kjøpte i går og ikke klarte å spise hele av. Ettersom den har ligget i bilen i solsteiken i mange timer, var den såpass smeltet at jeg ikke engang oppdaget at jeg satte meg på den..endten det, eller så er ræva blitt såpass tjukk at man ikke ville merket om man satte seg på en tegnestift engang…..

Middag og en tur med hunden senere, putter jeg vesla i seng og setter meg på verandaen med en røyk og en cider. Sola stråler enda og kvelden er relativt ung. Blir sittende på stedet hvil i nøyaktig 5 minutter. Da blir jeg rastløs og tar fatt på mitt «prosjekt Dukkehus» Blir sittende til langt på natt og glemmer tiden. Det er gøy og dille og være kreativ. Sovner som en stein når hodet treffer puta og skjønner lite eller ingenting når klokka ringer på morgenen. Ny dag nye muligheter. Skal passe litt bedre på hvor jeg setter meg i dag...








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar