2011/08/11

uten tittel faktisk..jeg kom ikke på noe..

Det å finne inspirasjon til å skrive en liten tekst, er sannelig ikke bare enkelt. Jeg titter ut av vinduet, solen skinner og fuglene kvitrer, men jeg finner ingen inspirasjon
Med mål for øyet ( og i mangel på noe bedre å ta seg til ) dukker jeg innom Wikipedia som så mange ganger før. Jeg taster inn “inspirasjon” og venter spent på resultatet. Det jeg får opp er at ordet er latinsk (næh ?? sant???) og at det betyr blåse, pust, ånde inn eller åndedrag. Helt ærlig så var det ikke akkurat svaret jeg hadde ventet. Skal jeg blåse, puste inn og ånde inspirasjon?
Det står videre at ordet også blir brukt i overført betydning, for stimulans, til kunstnerisk eller annen åndelig virksomhet.  Her snakker vi... men inspirasjonen uteblir fortsatt..
Jeg prøver å slå opp noen av nettavisene for å se om jeg kan finne noe der, og der, på hovedsaken til dagbladet er min søsters bil! Jeg så at det var hennes rimelig kjapt, da det er en ganske unik liten Ford KA, gulgrønn med brune flekker på... Inni bilen er det en lilla god-lukt dings som lyser mot meg, en GPS og et bakhode med langt lyst hår (bildet er tatt bakfra.)
Jeg tenker først at verden er liten, men slår fort om til “hva nå!!??”.
Videre leser jeg at det er 2 barn som er kidnappet, men bildet er heldigvis bare fra en veisperring, som min søster tilfeldigvis passerte akkurat da. Det jeg reagerer litt på er at de ikkE har sladdet bilnummeret hennes. De skal vel det? De sladder jo alt annet iallefall, med mindre du har det på svensk...*kremt*
Måtte naturligvis ringe min søster å fortelle henne dagens STORE nyhet (sier litt om hvor spennende min dag har vært.....) og mobbe henne litt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar