2011/02/23

Snø til besvær

Moder jord er tydeligvis drit forbannet etter år med kjemikalier, utslipp, eksos, prøvespegninger, PC`er, Stråling, atombomber, kullos, sigaretter, bensin, batterier, tekniske innretninger og......

Nå begynner det å skremme meg, dette været...

Det begynte med storm, og jordskjelv, flom og ras...men det var i andre land...

I år har det vært krise på krise. Jeg tror hun er skikkelig forbannet, moder jord altså. Vi har terrorisert henne i over 70 år, og nå tar hun igjen!

Dersom det fortsetter å snø, kan jeg ikke se ut av vinduet lenger. Ikke det at det er så mye å se, bare snø,snø og mere snø..

Dersom det begynner å regne, blir det flom, for all snøen vil smelte og havne på "ville veier".
Danmark vil bare bli et knappenålshode etterhvert som havet sluker mer og mer av landet. Det minste landet i verden - plutselig. Så står det en dag et par fortvilte dansker og vifter med sine danske flagg, mens danskebåten surrer hvileløst i sirkel på det åpne havet menst styrmann og Co krangler om hvor de skal.
"Jeg vet Danmark lå her ,kaptein"
"Din idiot, ser du Danmark kanskje"
"Nei..."
"Nei så kjør videre"
"Ai ai Kaptein"

Og hva skjer med kystbyene? Eller polarisen? Er dette den undergangen Jehovas vitner spår om? Skulle ikke den komme i 2000?

Må jeg skrinlegge alle mine fremtidsplaner, fordi det er dumt å sette flere barn til verden ettersom vi alle kommer til å drukne i Kristiansands gater? Fikk Kevin Costner rett i Waterworld? Eller hadde "The day after tomorrow" et reellt budskap?.... nå kommer istiden!Det kan saktens se slik ut når man titter ut av vinduet (som jeg nesten ikke ser ut av lenger...)

I går ble vi lovet, fra Meterologisk institutt, at det verste er over. I dag fikk vi beskjed om at våren enda er langt unna.

Å skrape is av frontruta er blitt en vane nå. En vond vane. I tillegg må man legge om kjøreruta på grunn av glatte, og alle idiotene uten pigger i dekkene.

Det snør,det snør, synger barna i kor...og det gjør det sannelig!


Sånn ser det ut hos meg når naboen over av måken takterassen sin....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar