2019/01/05

Erfaringer

 Tenk mamma, du har aldri vært så gammel som nå, fikk jeg vite av eldstejenta her om dagen. Og det stemmer jo for så vidt det...

Nå skal jeg liksom ha livet mitt på stell. Ting skal liksom ha falt litt på plass. Trettiseks år. Det er en del år på nakken det. Er jeg klokere enn det jeg var ved siste milepæl? Klokere er vel å ta litt hardt i, men rikere på erfaring er jeg så sannelig! Å ha livet på stell får heller komme ved neste korsvei...

Istedefor å nå liste opp alt jeg har lært (for det er ikke alltid jeg lærer av mine livssteg) vil jeg heller liste opp noen få av de viktigste tingene jeg har erfart frem til nå i mine leveår. For jeg er jo blitt trettiseks, og godt på vei til å bli trettisju...

Jeg har erfart at det faktisk finnes oppegående mennesker der ute som mener at dorullen skal henge med rullen inn mot veggen...


at mødre lager mest støv


Ikke alle synes det er morsomt med dyrevideoer på YouTube. Det er helt sant.


Det finnes folk som ikke har ordet "unnskyld" i sitt vokabular


Yr har danket ut Kirsten Gislefoss og hans sønn. Jeg har alltid stolt mest på Gislefoss.


Kvinner gruer seg enormt til fødsler. Vel, det er over på max 72 timer det! Det de ikke tenker på er alle timene med søvn de aldri får tilbake! Hvor mange bleier de må skifte og hvor mange boller de må bake til skole og barnehagearrangementer. Der har de grunn til å grue seg!


Folk kommer og folk går, inn og ut av livet ditt. Men hva består? Jo det skal jeg si deg! Inngrodde negler i stortåa. Den dritten blir du aldri kvitt!


Det er meget urettferdig at mor spiser potetgull når barnet er i seng (og barnet står opp igjen for å hente seg vann og får med seg at mor spiser det) men det er helt greit at barnet spiser restene til frokost, lunsj og middag....


Været er noe som aldri kan gjøre alle til lags. Politikken likeså. men man kan alltid snakke om begge emnene når man går tom for annet å snakke om.


Helter går sjeldent i rustning. eller thights for den saks skyld.


Barn er faktisk meningen med livet!


Shopping var gøyere før. Den dagen du kjøper dokost og tannkrem er mye av shoppinggleden død.


Venner betyr alt. Om du er fem år. femten år. femti år. Og vennskap må pleies for å vare!


Erfaringene mine gjør meg sterkere og svakere på en gang. Jeg blir redd og jeg blir tøff. Ville jeg heller vært foruten noen av erfaringene mine? Selvsagt! en hel haug av de faktisk. Men heldigvis kan jeg ikke velge. Det jeg imidlertid kan velge er hva jeg vil gjøre videre med det jeg har erfart.


Så kanskje du har liknende erfaringer? Det håper jeg da indelig. Det ville vært tragisk om jeg var den eneste trettiseksåringen i verden som irriterer meg over været..

Bilderesultat for erfaring


Baronessen






1 kommentar: