2016/04/22

I`m back

I`m back...eller i alle fall på vei tilbake.. Lang pause skyldes graviditet med påfølgende barselperm.....med påfølgende graviditet og..ja..akkurat- ny bareselsperm. Ikke spør-det bare ble sånn rett og slett.

Bloggen fikk en pause da livet har bestått av bleieskift, gulp og snørrtørking (stort sett) innenfor husets fire vegger- og i redsel for å bli en av disse evinnelige mammabloggerne valgte jeg å la tastaturet hvile.

For la oss være helt ærlige, hvor spennende er det EGENTLIG å høre om hjemmelaga babymat, antall bæsjebleier og når poden (eller galningen som de gjerne blir kalt her i huset.. nærmere bestemt gal1, gal 2 og gal3..kjært barn vettu) sikla ut den første skjea med babygrøt... jo akkurat- svært lite spennende med mindre du er:

1- barnets mor som er svært bekymret for tarmfunksjonen til mini ettersom det er avgjørende for hvorvidt du får et par timers søvn i natt eller ikke

2- helsesøster til barnet

3- helsefrik med spesiell interesse

4- barnets bestemor

5- barnets far, da det avgjør hvorvidt mor er i godt humør i aften, eller ikke (blinkefjes som disse ungdommene velger å bruke)

Uansett, gående rundt hjemme i en tilstand som kun et assosiert utvalg av skogssopp fra det lokale blindeforbundet ville kunne frembringe, har jeg altså ikke turt å skrive et ord til offentligheten i fare for å møte hvitkledde menn på døra.
På en annen side kunne disse vært et kjært avbrekk, på enerom på EG ville jeg vel om ikke annet fått noen timers etterlengtet søvn...problemet er bare at dersom jeg hengir meg til denne fristelsen skjer det 2 ting

1 - jeg sover i 4 døgn i ett strekk...
2 - jeg kommer ikke ut igjen.

Merk: jeg skrev ikke kanskje...

Det jeg prøver, på min keitete og sjenerte måte (er fryktelig beskjeden av meg vet dere..), å si er, nå tror jeg at jeg er jeg såpass oppegående at jeg skal klare å få skriblet ned noen innlegg innimellom.

Dette på tross av at jeg fant fjernkontrollen jeg hadde lett etter i 2 hele dager (!) i vogna til minsta, under madrassen. Gid jeg kunne ha skylde på "gullunge" på 20 måneder, men han er rett og slett ikke smart nok..(jepp..jeg sa det.. hans egen mor! Ring barnevernet!)

Until then, have a nice one!



Baronessen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar