2012/02/08

A4 og nye utsikter

Da var man i full gang med A4 livet igjen, 8 – 16 jobb og ellers det som hører med. Jeg trives nå engang best under slike forhold, da vet jeg hva jeg har å forholde meg til og trenger å bruke tenkeredskapene minimalt. Nåja, helt sant er det vel ikke, for ettersom jeg er i ny jobb så er det mye nytt som skal inn. Og akkurat når jeg tror jeg har fått kontroll på ting, og klart å sortert inni hjernen, vel, da skal du se det dukker opp noe jeg ikke har tenkt på. Da dagen led mot slutten i dag koblet hodet helt ut. Plutselig ble jeg sittende å lure på hvordan man startet på en ny mail, og det var vel omtrent da jeg fant ut at her kommer man ingen vei før i morgen. En kjapp tur innom toalettet og jeg var på vei hjem, bare for å oppdage at veska med hele livet mitt lå igjen på kontoret. Og i dag da jeg sannelig ikke hadde bil heller, og var kommet halvveis opp Bråvannsbakken som er PAIN og gå, i alle fall på dette føret…



Så da var det bare å snu da, for livet mitt må jeg ha med meg hjem.. Min bror holder meg med selskap på øret når jeg for andre gang i dag setter kursen hjemover. Han var uheldig å møtte ei kjerring på glatta, i feil kjørebane, så nå er han bil-laus. Så da ble det bildiskusjoner, for vi er ikke enige på den fronten. Begge skal ha ny bil nå, så vi får se hva vi ender opp med. For tiden ser det ut som om det kan bli en CRV på meg, av praktiske grunner, men det er nå engang ikke avklart enda…

Nuvel, jeg kommer meg til døra, får sagt hadet og låst opp. Der blir jeg løpt ned, og går på huet inn i gangen. Dette ser ut til å kunne bli en bra kveld… Bikkja må ut, så det er bare å karre seg opp fra gulvet, slenge noen nordnorske kraftuttrykk til Bikkja som ikke har lært at man ikke skal løpe i beina eller hoppe på folk, før det er ut i kulda igjen. Denne gangen med noe bedre bekledning ( stilletthæler på flere cm er ikke akkurat vintersko… men hva gjør vel ikke en kvinne i disse dager for å se bedre ut, samt føle seg vel? Vær får være vær da…) slik at en kan holde varmen mens hunden gjør sitt fornødne.



Etter middag kommer Vesla hjem, og vi får koselig besøk av en venninne med 3 kidz. De turer rundt som vanlig, og klokken blir over sengetid før de kommer seg hjemover. (rart at unger bestandig leker best sammen minutter før en skal gå? ) Dette resulterer i en overtrøtt Julie som nekter å legge seg og ikke sovner før over ni. Men når det endelig er stille på barnerommet, benker mamsen seg ned i godstolen og finner frem fjernkontrollen. I kveld er det Lillyhammer, og det skal hun få med seg! Eneste minuset med programmet er at det er så surt når det er over for denne gang. Går sikkert ann å laste det ned, men akkurat dette skal jeg ha som Onsdags-kos.



Det er godt å legge seg på et kaldt rom, nydusja og i nytt sengesett når man er trøtt og tung i hodet. En god natts søvn så er det påan igjen. Ny dag og nye muligheter, og forhåpentligvis har tenkeredskapene fått såpass lang pause at de klarer å fungere igjen!



Baronesse von Krogh
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar