2010/12/09

D e fræddan!

Endelig er det helg! Hva skal jeg gjøre denne helga? Ingen verdens ting!

Nå i disse juletider er stressnivået skyhøyt, noe jeg selv fikk erfare i går da jeg kjempet meg mellom boblejakker, barnevogner og hylende unger på Jysk i går. Over alt hvor jeg gikk var det folk. Jeg måtte stå i kø flere ganger inne i butikken, mellom reolene! Dette bare for å få kjøpt 2 sengesett til småjenter som MÅ ha med prinsesse på! Når sant skal sies så var det ikke det eneste jeg kom ut med, men det er en annen historie. (Du er grunnen til at di holder langåpent! Sitat: pappa..)

Etter å ha fått med meg sengesettene, og andre mer eller mindre nyttige ting, satte jeg kursen mot Spar Kjøp. Det skal være nissefest i barnehagen og vesla må ha nissekjole, selvsagt!
Der treffer jeg naturligvis det mennesket jeg hadde minst lyst til å treffe, han som aldri har tatt hintet og ikke innser at jeg ikke vil være hans venn. Vi har vel alle en slik? Jeg, som vanligvis er ganske rappkjefta, har av en eller annen uviss grunn, aldri klart å fortelle dette mennesket at han ikke står under "venner" i dagboken. Jeg får telefoner,mailer og sms`er, men svarer aldri.. og likevel tar han ikke hintet. Kanskje nettopp det er problemet? Han forventer ikke hint fra meg, men klar tale? men..men..jeg greier ikke!? Så jeg klistrer på meg smilet og forteller han hvor travelt alt er med mann,barn og jobb, og at jeg aldri har tid til noen ting.. Når jeg forlater butikken har jeg verdens kjipeste samvittighet, og forteller meg selv at neste gang skal jeg fortelle han det, høflig men saklig.....

Men kjolen fikk jeg med meg, nisselue som hører til og et par kjempesøte nissetøfler! Vesla blir den fineste nissefrøkena på nissefesten! (fikk forøvrig også med meg en pysj, litt sminke, noen sokker...)

Kommer meg hjem og blir møtt av vesla som roper høyt MAMMA, og bikkja som er så glad at hun går rundt seg selv. Velkomstkomiteèn er upåklagelig! Roer ned med en kopp kakao og en film med halvdelen, og innser at det er deiligst å bare slappe av hjemme iblant! Så nettopp det skal jeg gjøre hele helgen.. slappe av, sitte og ikke gjøre noen verdens ting. (i den grad det er mulig med barn) Tenne lys, ta meg et glass vin, lese en god bok....jeg har planen klar!

Du skal se jeg blir rastløs, men da har jeg iallefall prøvd...


 Sånn nissekjole får vesla! Skal få slengt ut et bilde når hun har fått prøvd den!

Ærbødigest hilsen
Baronesse Von Krogh

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar